Pantanal - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roel en Ingrid Veer - WaarBenJij.nu Pantanal - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roel en Ingrid Veer - WaarBenJij.nu

Pantanal

Door: Ingrid en Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel en Ingrid

06 November 2013 | Nederland, Amsterdam

Zo, daar zijn we weer. De Pantanal hebben we overleefd met alle wilde dieren. Onderweg daar naartoe hadden we onze 1e capibara al gespot Vanuit de bus 2 vrachtwagens in en zo het park ingehobbeld. Daar waren we met de lunch, gelijk aanschuiven. De middag vrij, dus lekker rondgelopen en allerlei kleuren papegaaien gezien en andersoortige vogels. Ook nog gordeldier gezien vandaag. ´s Nachts begint het tropisch te regenen, we gaan tot 3x toe uit bed omdat het ook binnen begint te regenen.... Uiteindelijk liggen we droog. ´s Ochtends regent het ook nog een beetje maar we gaan toch het woud in. Veel zullen we niet zien met dit weer, wel wat aapjes in bomen. Met lunch weer terug en ´s middags gaan we aan de oever van de rivier piranha´s vissen. Die eten we ´s avonds op! Meer schik dan vangst. Roel ging niet mee, die was terug te vnden in een hangmat met een tijdschrift en loopt zelf nog een rondje. Ziet zelfs kaaimannetjes! Kijk, dat wil Ingrid natuurlijk ook zien dus ´s middags doen we nog een rondje. Liggen vlakbij ons hutje.. gelukkig zijn ze niet al te groot. Een aantal mannen gaan ook nog partijtje voetvolley spelen. Flink zweten. Maandag beginnen we met een boottochtje en zien van alles. Allerlei soorten vogels in alle kleuren van de regenboog en van klein tot groot. Ook zien we tientallen kaaimannen, capibara´s en reuzenotters. Na het boottochtje is het tijd voor lunch em siesta bij het zwembad. Het is stralend heet weer. ´s Middags gaat Roel nogmaals bootje varen met de andere groep en Ingrid gaat paardrijden. Zien niet teveel maar voelen des te meer....
In de schemer gaan we nog een rondje oogjes spotten. Zien 2 slapende toekans, kaaimannen, een vos en 2 miereneters, waarvan 1 met een jonkie. Heerlijk dagje gehad.
Dinsdag was onze laatste ochtend in de Pantanal. We doen ´s ochtends nog een rondje safari (auto en lopen) en spotten nog wat wild. Na de lunch nog even douchen en dan weer terug naar onze eigen bus. Paar uurtjes rijden naar Campo Grande, de provincie-hoofdstad. ´s Avonds met nog 2 man de stad in geweest met een taxi voor een happie en geprobeerd te internetten, helaas. Vandaag zijn we vertrokken uit Capo Grande. Eerst vliegen naar São Paolo en daar in een andere busje verder. Klok gaat weer een uur vooruit. Krijgen ook nog 2 uur file ebij... Zijn we al met al toch nog vrij laat in nos schitterende hotel. Even gauw een berichtje en dan is het tijd voor iets lekkers. Het regent trouwens vandaag..... Morgen wordt het weer droog en lekker. Tot mails.

• 07 November 2013 - 00:48

Alida :

Sounds like you are having a wonderful hot time with lots of wild animals to see. I had to look up a few, no idea what they were. Awesome. We are also planning a few trips. Only planning... Wanna come??
    The Mediterranean cruise for 12 days this November. They almost give away these last minutes tours. Next spring The Rhine, and then the St. Lawrence to the Magdalen Islands. Auntie Karla also wants to go on that one. Stay safe and enjoy the rest of your trip.
    love
    alida

• 07 November 2013 - 06:40

Sylvia:

hoi hoi ,gaat daar wel goed lees ik ,wel heel veel mooi dingen om te zien en te beleven,gaat hier ook goed hoor zo af en toe een stormpje en wind hoze maar verder alles oke ,nou geniet lekker en maak vooral mooie foto`s dan kunnen we straks ook met jullie mee genieten ,gr x

• 07 November 2013 - 19:41

Irene:

Was Roel niet kampioen-visser op een eerdere reis?! En volgens mij had Grid ook beter in de hangmat kunnen blijven liggen dan op dat paard zitten, aar dan zie/maak je nog eens wat mee. Veel plezier verder!