St.Lucia en de rest van de week - Reisverslag uit Anna Paulowna, Nederland van Roel en Ingrid Veer - WaarBenJij.nu St.Lucia en de rest van de week - Reisverslag uit Anna Paulowna, Nederland van Roel en Ingrid Veer - WaarBenJij.nu

St.Lucia en de rest van de week

Blijf op de hoogte en volg Roel en Ingrid

07 November 2015 | Nederland, Anna Paulowna

We hebben weer internet, dus we kunnen een stukje schrijven. Het is alweer even geleden. In St. Lucia hebben we een hele dag game drive gedaan, inclusief ontbijt en lunch. Bij het ontbijt waren ook wc's, hebben slechts half uurtje water gehad. Slapen vanavond in een ander hotel, met water... We zien tijdens de gamedrive ontzettend veel dieren, maar opvallend veel neushoorns! Na de gamedrive gaan we op game-cruise. Tijdens de boottocht zien we nijlpaarden en krokodillen, niet al teveel vogeltjes. Na deze geweldige dag verhuizen we naar het naastgelegen hotel en gaan eerst lekker douchen en dan een happie eten. Het is ook rugby-finale en er zitten genoeg supporters die zich laten horen. De volgende dag vertrekken we naar Swaziland. De grens verloopt vrij vlotjes en het ziet er allemaal netjes en verzorgd uit. Lunch doen we bij een gezellig plekje met allerlei winkeltjes en bij mensen die ter plekke aan met hout snijwerk bezig zijn. Eenmaal aangekomen in het park (Mhilwane) slapen we in ronde houten huisjes met rieten dakje. Allemaal in een rondje, ziet er Afrikaans uit. Primitief maar schoon en leuk. Het is wel erg warm buiten en doen niet veel meer de rest van de dag. Even bij elkaar gezeten met een lekker koud pilsje erbij. Zitten een hoop Brabanders in de groep, gezellig. Op tijd naar bed,want we staan ook weer vroeg op voor een vogeltjes-Rond 5.15 lopen we naar het water. Heerlijke temperatuur, veel geluid maar weinig bijzonders gezien. Dan lekker ontbijten en weer een rondje lopen (de Hippo-trail). We zien diverse dieren en dat is natuurlijk leuk als je rond loopt. 's Middags wat rustig aan en aan het eind van de middag doen we nog even een sunset-drive. Dachten laag te blijven maar gingen de berg op. Oei, in Afrika kan het ook koud zijn. Zien wederom genoeg dieren en de zonsondergang maar ik ben blij dat we weer naar beneden rijden en wat warmers aan kunnen trekken. Na het eten komen er nog wat dansers/muziek, maar dat vinden we niets voorstellen. Wij gaan gestrekt! Roel stapt de volgende morgen weer uit bed voor nog een vogelrondje. Komt dicht bij groepje zebra's te staan met jong en geniet ervan. Ik geniet nog even van m'n bedje. Na het ontbijt vertrekken we naar het Kruger Park. Hebben onderweg nog een erg leuke stop bij een glasfabriekje en lunch kopen we in bij de plaatselijke Spar. Dan rijden we met onze eigen bus het Kruger Park in. We zien gelijk al olifanten en neushoorns, giraffes, hyena's, kudu's, impala's en natuurlijk de zebra's. We slapen voor 1 nachtje in een rondavel, primitief huisje met wc/douche in apart gebouwd. De volgende ochtend vertrekken we om 06.00 in 2 jeeps. Uiteindelijk komen we om 18.30 uur 's avonds aan bij onze volgende slaapplek. Wat een dag! We begonnen gelijk al met een neushoorn en daarna zagen we het luipaard in de boom. We zien de big 5 in korte tijd om nog maar niet te spreken over alle andere dieren die we tegenkomen. Worden zelfs nog in de file gezet door moeder leeuw met jong die op de weg liep! Loopt ook een hoop jong spul bij de dieren, altijd schattig. Echt een geweldige dag, iedereen is er vol van 's avonds bij het kampvuur. De laatste dag in Kruger doen we nog een ochtend en een namiddag gamedrive. We zien weer een hoop dieren, het verveelt nooit! Geen katachtigen vandaag, maar weer genoeg andere imposante dieren gezien. Het eind is in zicht, maar ook de laatste (lange) dag is de moeite waard. We rijden vrijdag van het Kruger naar Johannesburg om daar 's avonds op het vliegtuig te stappen. We vertrekken wat eerder omdat de president in de buurt is en er protestacties zijn. Sommige wegen zijn versperd en om daar geen last van te hebben rijden we iets anders. Wel over de panorama-route gelukkig. Die weg is zijn naam waard! We hebben ook de tijd voor stops. Moeten natuurlijk nog een paar fotootjes geklikt worden! Al met al zijn we 's avonds om 19.30 op het vliegveld. Het vliegtuig vertrekt keurig volgens dienstregeling. Inmiddels zijn we dus weer thuis aan het rommelen. Er komt nog een berichtje met wat foto's te zijner tijd. Allemaal bedankt voor jullie reacties en laten we hopen dat we volgend jaar weer een mooie reis kunnen maken!

• 07 November 2015 - 16:11

Alida :

Wow and wow, you are sure packing in lots of memories. Sounds like an amazing trip to enjoy. Many adventures for your book. I'm sure you took a few pictures. The book from Providence Point is waiting for you at your moms. My gift to you. Safe travels home.
    Love you both. Alida

• 09 November 2015 - 08:45

Helma:

Hoi Roelen Ingrid, dat was een prachtigereis, zo te lezen. Welkom in AP!