laatste dagen Zuidelijk Afrika - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roel en Ingrid Veer - WaarBenJij.nu laatste dagen Zuidelijk Afrika - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roel en Ingrid Veer - WaarBenJij.nu

laatste dagen Zuidelijk Afrika

Door: Roel en Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Roel en Ingrid

15 November 2014 | Nederland, Amsterdam

Zo, ik zit hier nu ongeveer een uur en in die tijd is zo'n 4x de stroom uitgevallen. Soms voor een minuutje, soms ietjes langer Hoe dan ook, we houden vol om berichten te versturen. Hoort bij het werelddeel zullen we maar denken. We zaten in onze grote kamer in Gwetha. Onze James had de volgende ochtend vrij dus we hebben zelf maar ons tassen naar de truck meegenomen. Ochtendje rijden over een saaie en eentonige weg. Blijkt toch mee te vallen, want er staat af en toe wat wildlife langs de weg. Olifanten en kudu's, altijd leuk om te zien. Rond de middag zijn we in Kasane, Chobe National Park. Hier lunchen we en doen we wat boodschapjes bij de Spar voor de boottocht van vanmiddag op de rivier. Nou, die was prachtig. Alsof we in een natuurfilm zaten. Krokodillen, nijlpaarden, buffels, olifanten en veel vogels. Ook de zonsondergang ziet er goed uit. We genieten enorm. Daarna douchen en met z'n allen eten, want onze chauffeur (Wessel) gaan we bedanken. Die gaat zaterdagochtend vroeg weg voor de terugrit naar Kaapstad (2500 km in 2 dagen) en die gaat dan woensdag met nog een chauffeur op pad voor een 63-daagse trip met studenten door een groot deel van Afrika. Die maakt genoeg kilometres per jaar dus. De volgende ochtend vroeg eruit voor een game-drive door Chobe. Het eerste uur zien we genoeg maar de laatste 2 uur zien we nagenoeg niets meer. We komen allemaal teleurgesteld uit de jeeps, terwijl we eigenlijk best wel veel gezien hebben het eerste uur. Ook de andere jeep met onze reisgenoten komen niet vroljik uit de truck. Wij hebben nog meer gezien dan zij, hebben we toch weer mazzel gehad. Tijd voor ontbijt en dan voor de laatste keer de truck in. Kort ritje maar we passeren wel de grens Botswana/Zimbabwe en dat kan wel even duren. Botswana uit gaat voorspoedig, allemaal in de rij, stempeltje en op naar Zimbabwe. Daar duurt het iets langer. Dollars, formuliertje en een sticker met allerlei gegevens in je paspoort. Maar goed, na zo'n anderhalf uur zijn we toch welkom in Zimbabwe! Nog 60 km naar het dorpje Victoria Falls, ja, net als de watervallen dus. Roel heft het end in de bek van al dat gewacht en gaat lekker op tok en ik neem een puzzelboekje en ga bij het zwembad in de schaduw (!) zitten. Grid in de schaduw, het moet niet gekker worden. Met z'n 4-tjes lekker uit eten geweest. Het klinkt gek, maar de valuta is hier de Amerikaanse dollar. En wij vinden het eigenlijk vrij prijzig, we blijven toch Hollanders natuurlijk. Wederom op tijd naar bed en vanmorgen uitgeslapen. In het stadje (nou ja, 2 straten en dan houdt het eigenlijk wel op) ontbijt genuttigd en toen doorgelopen naar de watervallen. Het is niet de beste tijd van het jaar, maar we genieten toch. Lopen er al met al toch wel ruim 3 uur rond. Het is bloedheet en we zijn blij dat er bewolking komt opzetten. Straks nog even zwemmen en dan hebben we vanavond de laatste avond voordat we morgen aan onze lange terugreis beginnen. Hoe dan ook, het was een zeer bijzondere reis. We zullen volgende week nog wel wat foto's op de site zetten. Het schijnt dat we er daarvan genoeg gemaakt hebben. Zal maar geen aantal noemen. Hebben we tenminste ook wat te doen als we thuis ziijn. Tot gauw!

• 15 November 2014 - 15:23

Ton En Ina:

Wat heerlijk om de reis die wij een anderhalve maand geleden hebben afgerond nog een keer op deze manier te mogen beleven. We zijn erg benieuwd naar de foto's en jullie ervaringen. We wensen jullie een fijne terugreis en spreken elkaar binnenkort.

Groetjes Ton en Ina

• 15 November 2014 - 15:55

Jacqueline:

Alweer voorbij. Straks lekker nagenieten. Goede terugreis gewenst!

• 15 November 2014 - 22:32

Michel Hendriks:

Bedankt om deze reis nog een keer te beleven. en een goede reis terug.
    Tot gauw

Michel

• 16 November 2014 - 10:42

Nienke:

Wauw! Wat een avontuur! Ik denk dat Afrika mijn volgende bestemming gaat worden! Genoten van de verhalen!
    Kom snel de foto's bekijken!

• 17 November 2014 - 16:03

Mirjam:

Hallo vakantiegangers, straks weer lekker thuis. Ingrid, wat kan jij toch alles mooi op mail zetten en omschrijven. Heb ervan genoten. Ga je snel bellen. Een hele goede terugreis en veel succes bij je nieuwe baas.

Groeten uit het MOKUM