Vervolg van net - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roel en Ingrid Veer - WaarBenJij.nu Vervolg van net - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roel en Ingrid Veer - WaarBenJij.nu

Vervolg van net

Door: Roel en Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Roel en Ingrid

15 November 2014 | Nederland, Amsterdam

Zo, de stroom doet het weer. Je zal toch op verzenden drukken en de stroom valt uit in het hotel. Ik zal maar niet opschrijven wat ik toen binnensmonds zei. We zaten in Etosha en hebben hier 2 nachten, 3 dagen gezeten. Gingen ook weer game-driven het park uit en zagen nog 2 struisvogelfamilies met 24 kleintjes, hyena's en een neushoorn, allemaal aan de kant van de weg of op de weg. Mooie afsluiter van het park. We rijden door naar Rundu en slapen daar aan de rivier. Doen gelijk een boottochtje. De andere kant van de rivier is Angola, kunnen we nog even illegaal aan wal. 's Nachts hebben we veel regen en onweer. Vanuit Rundu hebben we reisdag naar Maun en als we daar een nachtje geslapen hebben vertrekken we de volgende ochtend eerst per motorbootje en daarna per mokoro naar ons bush-kamp. Een mokoro is een uitgeholde boomstam waar je met 2 personen achter elkaar in zit en achterin staat een poler die met een lange stok de boot voortduwt. We gaan letterlijk door het riet de wetlands verkennen. Zien kleine kikkertjes, vogels en zelfs een olifant komt voorbij. Vanuit ons bush-kamp, waar we 2 nachties slapen maken we diverse wandelingen al dan niet op een ander eiland. Erg leuk maar we zijn toch weer blij als we een gewone wc en douche zien. 's Avonds lekker bij het kampvuur en alle polers zingen en dansen nog even voor ons. Sappie erbij (meegenomen, want er is hier echt niets), wat wil je nog meer. Ook nog even per mokoro een sunset-"cruise" gemaakt, nijlpaard kwam ook even kijken. Terug naar de bewoonde wereld en dat betekent per mokoro en motorboot weer terug naar Maun. Vandaar gaan we even naar het international airport. Is volgens mij net iets groter dan de schuur van m'n zwager.... We maken allemaal een rondvlucht over de Okavango-delta. Ronduit prachtig, goed getipt Ton! We zien kuddes olifanten, giraffes, buffels, nijlpaarden, noem maar op. Tevens zie je dan pas goed hoe groot het gebied is. Echt een schitterende rondvlucht. Twee reisgenoten kwamen er echter doodziek uit. Zaten gelukkig in een ander vliegtuigje. Roel stootte nog wel lelijk zijn hoofd maar dat was gelukkig ' avonds nagenoeg over. We rijden door naar Gwetha en komen weer in een mooie kamer. Wij treffen het, we krijgen bij toeval de familiekamer. We konden zelfs eerst de wc niet vinden, zo groot! Heerlijk douchen en schone kleren aan en in de buitenbar genoten van een cocktail/biertje. We realiseren ons dondersgoed hoe goed we het hebben, want wat zien we onderweg veel armoede. Echt van die ronde rieten huisjes met wat vee erbij. O jee, komt weer een donderklap, gauw op verzenden drukken.

• 17 November 2014 - 23:56

Karin & Ruud:

Altijd leuk om jullie reisverslagen te lezen en wat zien jullie weer veel. We zijn ook echt westerlingen, wel de bush in maar wat heerlijk als we weer een kamer met toilet en douche krijgen. Hier is alles goed, de zon schijnt nog steeds, zelfs buiten koffiedrinken, Ruud te bed met een half getrokken kies, Daan & Daf die onverwachts even een uurtje langs kwamen, de Kerst besproken, mooie schilderijen/expositie bezocht van Trudy Appelman en over 2 weken een weekend naar Groningen. Voor jullie± nog even lekker genieten en een goede terugreis. Hartelijke groeten en veel liefs van ons