Rio de Janeiro - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roel en Ingrid Veer - WaarBenJij.nu Rio de Janeiro - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roel en Ingrid Veer - WaarBenJij.nu

Rio de Janeiro

Door: Roel en Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Roel en Ingrid

12 November 2013 | Nederland, Amsterdam

Het laatste nieuws deze reis en wel vanuit Rio! Zondag zijn we met de ochtend-veerboot weggegaan van Isha Grande om weer naar het vasteland te gaan. Daar stond een busje klaar en die bracht ons in een paar uurtjes naar Rio. Ons hotel staat nagenoeg aan de Copacabana dus daar gingen we ´s middags natuurlijk gelijk flaneren en de mooie lijven bekijken. Veel lijven gezien maar zeker geen strakke. Het enige wat strak zit, als je die al ziet tenminste, zijn de bikini´s.... Veel borsten, billen, buiken maar ook sport, spel en ontspanning. Heerlijk rondgelopen, mensen gekeken en wat gedronken. Het is dat we ´s avonds uit wilden, maar anders hadden we hier heerlijk de hele avond kunnen zitten. Wij zijn ´s avonds met een paar man naar een samba-avond geweest. Niets toeristisch, gewoon een plaatselijke buiten-discotheek. Als de band niet speelt kan je wat samba-pasjes leren (of bekijken natuurlijk). Als de band eenmaal begint te spelen dan ben je echt in het bruisende Brazilie. Alles beweegt en zingt mee. Geweldige avond gehad met een happie en wat drankjes. Gisteren. maandag dus, hadden we een stadstour. We begonnen ´s morgens bij het bekende Christus-beeld boven de stad. Geen wolkje aan de lucht, 36 graden.... en dus wel wat nevelig. Mag de pret niet drukken. Wat een prachtige uitzichten heb je hier. Na daar een tijdje geweest te zijn, zijn we naar Santa Teresa gereden. Een wijk waar de stad een beetje begonnen is en waar het nu gezellig lopen is door oude straatjes, winkeltjes enz. Stukje gelopen door al die leuke straatjes met mooie huisjes. Na de lunch zijn we verder gelopen naar de kathedraal (ziet er uit als een bijenkorf) en naar het zakelijke hart van de stad. Hier staan alle belangrijke gebouwen om de Plaza met de nodige nieuwbouw er omheen gebouwd. Even sappie gedronken en het busje weer in. Volgende stop is DE carnavalstraat van Rio. Zag er nu natuurlijk helemaal niet zo uit zonder publiek maar we hebben wel een indruk gekregen. Er worden hier ook concerten gegeven. Justin Bieber schijnt hier net geweest te zijn. We kennen 2 meiden die dat wel gezien zouden willen hebben...Daarna gedropt bij de kabelbaan voor de Suikerbroodberg. 2x met het kabeltje omhoog en dan wederom genieten van het uitzicht over de hele stad. We zijn hier gebleven tot na zonsondergang en hebben net zo lang gewacht tot alle lichtjes aangingen. Je kijkt je ogen uit. Tegen half 9 maar weer naar beneden en een taxi naar de Copacabana genomen en daar nog een hapje gegeten. Al met al waren we na elven thuis, tijd voor een douche! Vandaag gingen we met een paar mensen (en een plaatselijke gids) een redelijk opgeknapte sloppenwijk (favela) in. Je krijgt zo een beetje idee hoe de mensen hier wonen. Deze wijk is trouwens redelijk opgeknapt en veilig. Dat is lang niet van alle wijken te zeggen natuurlijk. Sterker nog, met het oog op de belangrijke evenementen die hier komen (WK voetbal en Olympische Spelen) zijn er al plannen om het bovenste deel van deze sloppenwijk af te breken en daar een hotel te plaatsen.... Ja, sommige mensen zien overal geld in. Vanmiddag wilden we met nog 2 mensen een heli-vlucht maken maar die andere 2 haakten af. We zijn toch maar heengegaan in de hoop dat er daar nog wat gegadigden waren die ook wilden, maar helaas (min. 3 personen). We zouden minimaal 2,5 uur moeten wachten en dan nog maar afwachten of er iemand bijkwam. Dan maar niet.... Stukje teruggelopen en toen toch maar een taxi gepakt. Thermometer staat op 38 graden. Het kan te gek. Straks nog even flaneren en een biertje drinken op het strand en nog even een zonsondergang meepakken. Vanavond eten we met z´n allen want daar is morgen geen tijd meer voor. Morgenochtend willen we nog naar het voetbalstadion en dan is het langzamerhand tijd om de koffer te sluiten. Bedankt voor al jullie reakties en tot ziens.

• 12 November 2013 - 20:16

Alida :

Did you bump into Rickie Ricardo at the Copacabana??

Ready for your next trip! Love following your trips, then we know where we want to go next.

love you both
    alida

• 12 November 2013 - 21:46

Irene:

Dan zit het er al weer op, jammer maar helaas. Maar jullie hebben weer een hoop mooie dingen gezien. Goede reis terug!

• 13 November 2013 - 00:09

Helma:

Zo dus de heupen zij lekker los geschud......ha,ha! Goede terugreis en hoop jullie snel weer te zien.