Foz Iguazu Argentina en Bonito - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roel en Ingrid Veer - WaarBenJij.nu Foz Iguazu Argentina en Bonito - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roel en Ingrid Veer - WaarBenJij.nu

Foz Iguazu Argentina en Bonito

Door: Ingrid en Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel en Ingrid

01 November 2013 | Nederland, Amsterdam

Zo, daar zijn we weer even. Eergisteren zijn we dus naar de Agentijnse kant van de watervallen geweest. Begonnen met enkele grensformaliteiten, maar het ging vrij snel. Vandaar uit naar het park. Eerst met een soort jeep door een stukje regenwoud maar weinig gezien. Daarna de boot in, want we wilden dat watergeweld wel eens van dichtbij zien en voelen. Nou, dat lukte! Tot op de laatste draad zeik- en zeiknat..... Gelukkig wisten we dat van tevoren en ook kregen we plastic zakken om de spullen in te bergen. Effe lachen. Dat gehad hebbende zijn we uitgestapt bij de lower-trail. Gelijk weer een beetje opdrogen. Daarna even lunchen en toen de upper-trail op. Nou, we wisten niet wat we zagen. Tot slot nog even naar een bepaald punt voor een ander uitzicht (duivelshoek). Waren we net opgedroogd, kregen we weer water over ons heen. Nou ja, met 30 graden is dat ook zo weer droog. Echt een prachtige dag gehad en we hebben alles gezien wat er te zien viel. Er liepen ook nog neusbeertjes in de rondte en enkele toekans vlogen boven ons hoofd en gingen keurig voor ons in de boom zitten.
Gisteren was een dag waarbij we vroeg uit de veren moesten, want om 5 uur vertrok de bus. Gelukkig nog steeds de comfortabele, dus we kunnen af en toe even wegdutten. Zou een lange reisdag worden (tot 7 avonds) maar we troffen het, er waren wegwerkzaamheden. Nog 1.5 uur erbij.... Hoe dan ook, rond half 9 waren we in Bonito in een leuk huisje. Ter plekke gegeten (de pizza-koerier werd gebeld) en op tijd naar bed. Want ja, je wordt toch wel moe van een dag niksen. Vanmorgen zijn we met 5 man naar de Lage Azul gegaan, de blauwe grot. Stonden om 6.00 klaar voor het ontbijt wat er niet was en ook de taxi kwam om 6.15 niet opdagen. Wel kwam er een lachende hoteleigenaar om de hoek met de mededeling dat het in Bonito een andere tijdzone van toepassing is. Ha ha, we zaten dus gewoon een uur te vroeg klaar. Nou, het ontbijt werd alsnog geserveerd en ook de bestelde taxi kwam precies op tijd. De grot was in 1e instantie niet erg bijzonder maar hoe dieper we gingen hoe mooier het werd. Onderin ligt dus het blauwe water en daar komt net het daglicht op. Was toch wel de moeite van het bekijken waard. Terug naar het hotel om even te relaxen want we zouden pas om 12.00 weer vertrekken. Zit net lekker met de beentjes in het zwembad horen we dat de plannen gewijzigd zijn. We gaan niet om 12.00 weg maar we worden ergens verwacht om 12.00. Hupsakee, daar gaan we weer. Een paar man gaan snorkelen en de rest gaat bootje varen. Snorkelen is hier iets anders. Nl. geen zwemvliezen en je hoeft niets te doen, de stroming neemt je mee, heel raar. Was wel leuk om te doen en heb 3 kwartier genoten. Roel niet, die zat in een bootje met een klungel van een schipper. Hij heeft dan ook weinig gezien. Daarna lekker lunchen en vrije tijd. Vandaar dat we nu gelijk even een berichtje in de lucht gooien.
Morgen vertrekken we naar de Pantanal, we zijn benieuwd. Bedankt voor jullie reakties en tot gauw.

• 02 November 2013 - 22:54

Irene:

Jullie hebben weer heel wat gezien en ervaringen opgedaan. Wij zitten hier nu ook in een andere tijdzone, ha ha. Veel plezier!

• 04 November 2013 - 20:05

Ton En Ina:

Hoi wereldreizigers,

We lezen met plezier jullie avonturen. Roept weer herinneringen op van vorig jaar toen wij er waren. Wij vonden de Argentijnse kant van de watervallen het mooist. Zijn erg benieuwd hoe jullie de Pantanal vinden. Nog veel plezier.