Van West-Australie naar The Northern Terr. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roel en Ingrid Veer - WaarBenJij.nu Van West-Australie naar The Northern Terr. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roel en Ingrid Veer - WaarBenJij.nu

Van West-Australie naar The Northern Terr.

Blijf op de hoogte en volg Roel en Ingrid

15 Februari 2013 | Nederland, Amsterdam

Zo, we zijn weer even in de lucht, dus ook maar even een berichtje. Vanaf Kunururra hoefden we maar een klein stukje te rijden naar onze volgende bestemming, Lake Argyle met onderweg nog een stop bij Mirima National Park (Hidden Valley) alias the mini Bungles. Hier hebben we natuurlijk een rondje gelopen en ook wat fotootjes gemaakt, was een leuk klien overzichtelijk parkje. Klein of niet, zweten en drinken doen we.... Vandaar uit doorgereden naar Lake Argyle, een met de hand gemaakt prachtig meer. Ter plekke nog even een rondje gereden om de boel te verkennen en toen genoten van een werkelijk spectaculair gelegen zwembad. De eerste stop is bij de provinciegrens-overgang en het horloge gaat van 08.00 naar 09.30, geijk 1,5 uur later dus. Er is geen controle van de auto qua voeding deze kant op, als je de grens de andere kant oprijdt nl wel. Donderdag zijn we de auto ingestapt voor de rit naar Katherina, zo'n 500 km. We komen onderweg heel wat kraanvogels tegen, dus we stoppen weer op de snelweg. Ook de uitzichtpunten nemen we natuurlijk mee. Im Timber Creek tanken we (duur) en eind van de middag zijn we in Katherine. Het visitor centre is nog open, dus halen we gelijk wat informatie op en boeken een boottochtje voor morgenochtend. De camping is mooi (en wederom rustig). Effe plonsen en relaxen. Voordeel is ook dat het gelijk 1,5 uur langer licht blijft. Vandaag, vrijdag dus, zijn we begonnen met ons boottochtje over/door Katherine Gorge. Helaas geen krokodillen dus die houden we nog tegoed.. wel heerlijk gevaren een paar uurjes. Vanmiddag even wat sightseeiing gedaan in en om het stadje. Ook hier wonen veel aboriginals, man, wat stinken die mensen. Geef ze dagelijks een pil en een douche en het zou een stuk opknappen... Dacht dat wij af en toe stonken, maar wij ruiken naar roosjes als je het vergelijkt. Hebben ook al winkels gezien waar mensen zonder schoenen en/iof T-shirt niet geholpen worden, dat zegt genoeg.
Nou, genoeg voor vandaag. Hoogste tijd voor een loopje naar het zwembad. De temperatuur is overigens wel gedaald, maar de luchtvochtigheid is erg omhoog gegaan, dus plakkerdeplak. Fijn weekend!

• 15 Februari 2013 - 09:12

Tineke & John:

Hallo Australiegangers,

We hebben genoten van jullie reisverslagen en hebben zodoende ook een beetje down under vakantie gehad haha. We wensen jullie nog een paar fijne laatste dagen en geniet vooral van de zon want die zie zie je hier voorlopig niet. Een goede terugvlucht gewenst en tot gauw.

Groetjes van John en Tineke

• 15 Februari 2013 - 09:53

Judith:

Zo en dan zitten jullie al aardig in de buurt van Darwin, het valt mij op dat het hier vlakker is, minder rotsformaties , maar wel veel parken in de buurt. Veel plezier nog de laatste dagen!
    Groetjes Judith

• 15 Februari 2013 - 12:44

Cor En Syl:

hoi hoi Vakantie gangers nog even een paar dagengenieten van dat mooie land ,hier is het nu wel redelijk maar als je terug bent verlang en jullie vast weer naar daar ,nog veel plezier en geniet ze he gr van ons,.

• 15 Februari 2013 - 14:33

Tineke & John:

Punt 1, Effe zeiken: missen jullie ons nou niet op de vakantie ? Ik kan me niet voorstellen dat het nu gezelliger is dan 18 jaar geleden.

Punt 2, Eduard wel foto's op de site en Roel niet, wat is er mis gegaan ?

Met vriendelijke groet,

John