Op naar de Zuidelijke Kimberleys - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roel en Ingrid Veer - WaarBenJij.nu Op naar de Zuidelijke Kimberleys - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roel en Ingrid Veer - WaarBenJij.nu

Op naar de Zuidelijke Kimberleys

Door: Ingrid

Blijf op de hoogte en volg Roel en Ingrid

13 Februari 2013 | Nederland, Amsterdam

Na het ontbijt vertrekken we op weg naar Halls Creek. De nodige fotostops onderweg want het is erg mooi rijden af en toe. Rond de middag zijn we er al en we stappen gelijk het Visitor Centre binnen. National Park Purnululu (BUngles) is helaas gesloten dus we besluiten maar om morgenochtend in een vliegtuigje te stappen om ze toch te zien! Gooit ook gelijk het "programma" in de war, want daar wilden we een paar dagen blijven. 's Middags nog op pad geweest om de " Chinese Muur" te bezichtigen en Caroline Pool. Leuk middagje. Eenmaal terug op de camping, net als we een pilsje willen pakken, begint het te regenen. Kunnen we eerst nog overdekt zitten, later gaan we toch maar binnen schuilen. Duurt even maar later zitten we gewoon weer aan de bbq en warm blijft het! ALs we 's avonds in bed stappen, hebben we wel leklage gehad, is inmiddels verholpen door handige Roeltje!
Dinsdag. Vroeg op want we gan al om 07.00 de lucht in voor een 5 kwartier durende vlucht boven de Bungles. Helemaal geweldig! Souvenirtje mee en de auto weer in op weg naar Kununurra. Gestopt bij een 2tal roadhouses waarvan we bij 1 gegeten hebben. Worden we nota bene geholpen door een Nederlands vrouwtje met dochter! We rijden verder langs een schitterend stukje weg met hele mooie donkere luchten en krijgen ook een bui op onze kop. Geeft niets want voor je het weet zie je het al weer opklaren. Rondje Kunururra gedaan en een camping gezocht aan het meertje. Vandaag blijven we in de buurt, gaan naar Lake Argyle, ten zuiden van hier. Tot later!

• 13 Februari 2013 - 09:30

Judith:

Zo jullie karren in tempo naar boven. De Bungles, al weer zo'n bijzonder park met z'n bolvormige rotsformaties. Ik kan me voorstellen dat het vanuit de lucht een prachtig gezicht moet zijn.
    Ook het meer waar jullie heen gaan is een natuurschoon, best nog wel een groot meer, jullie zitten dus aan de noord kant van het meer.....
    Veel plezier!

• 13 Februari 2013 - 19:52

Ruud En Karin:

Weer een stukje ervaring rijker,jullie maken wat mee zo.
    het is jullie gegund en veel plezier nog.

• 14 Februari 2013 - 15:41

Daniella:

He backpackers....geweldig om alle verhalen te lezen. Kan niet wachten op de foto's. Geniet lekker verder en wij zijn er ook weer even een weekje tussenuit...niet naar de zon maar weer naar de sneeuw...maar we blijven julie gewoon volgen.....

Groetjes,

De Riekwelletjes....

ps een vraagje van Caya: Hebben jullie ook Koala beren gezien ?

• 14 Februari 2013 - 22:56

Karin & Ruud:

Waar zijn de foto's nou?? Klinkt allemaal geweldig daar. Hier sneeuwt het weer met hier en daar een beetje ijzel. Groetjes van ons