Het hete down under - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roel en Ingrid Veer - WaarBenJij.nu Het hete down under - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Roel en Ingrid Veer - WaarBenJij.nu

Het hete down under

Blijf op de hoogte en volg Roel en Ingrid

03 Februari 2013 | Nederland, Amsterdam

Vandaag hebben we het plan om de Kalbarri Gorges te bekijken. 11 km naar de afslag en dan gaan we de 4wd gebruiken voor 26 km. De 1e lookout is al prachtig, dat gaat wat worden. Vervolgens rijden we door naar The Loop, een rondje van ca 8 km met natuurlijk de nodige fotostops en een watertas. Nature Window is het eerste prachtige punt en dan gaan we aan de wandel. Het is echter zo vreselijk heet dat we al na 2 km lopen besluiten dat het niet verstandig is om het rondje af te maken en keren weer terug. Eenmaal terug bij de auto gauw de airco even aan en dan door naar het volgende punt, Z Bend, dat is een stukkie van 700 meterm, uitzichtpunt en weer terug. Net mooi vooral omdat het omlaag en omhoog gaat. In de middag zitten we lekker in het windje op de camping aan het water en even plonsen natuurlijk. Het blijkt vandaag zo'n 42 graden geweest te zijn.
Vrijdag 1 feb.
We verlaten Kalbarri Nat. Park via 2 laatste uitzichtpunten over de gorges, het blijft toch mooi. Tijd om weer even een stukkie te rijden. Bij een roadhouse stoppen we even omdat er een scheur in de voorruit komt bij Eduard en Jacqueline. Even het verhuurbedrijf bellen voor een evt. oplossing. We kunnen nog wel doorrijden maar dan is het alvast gemeld. We vervolgen de snelweg, nou ja, zo zouden we het in Nederland niet noemen hoor, gewon 2 baans maar je komt bijna toch geen kip tegen. Wel kangoeroes, emoes en geiten, zowel dode langs de kant van de weg als overstekende.... We blijven langs de kust en stoppen even bij Shell Beach, een heerlijk strand van, je raadt het al, schelpen. Prachtig hier en ook het vervolg van de weg is oh moet je daar kijken, en oh wat is het water mooi blauw. Handig zo'n walkie talkie want dan kunnen we de fotostops aankondigen.....Op de eindbestemming van vandaag, Denham, eerst even het visitor centre bezocht, Temperatuur is 44.8 graden, vandaar dat we het zo zweten.... Tijd voor een duik in de Indische Oceaan, biertje en een bbq. Wat een leven hebben we toch.
Zaterdag 2-2
Vroeg op want we willen op tijd in Francois National Park zijn, een park alleen mogelijk voor 4WD auto's. Bij het registreren in het park staan er gelijk 2 emoes bij ons. Ook de banden dienen flink zachter te worden gemaakt, maar de apparatuur en borden staan er ook. Best wel een spannend traject, maar goed het zweet staat toch al in je bilnaad, dus wat extra spanning merk je niet. Het verste punt doen we als eerste (Cape Perron) en is prachtig. We staan wel af en toe bijna vast maar gelukkig komen we aldoor los. Hebben trouwens wel een soort opblaasbare bal achterin liggen voor het geval dat. We gaan langs allen uitzichtpunten van dit park en de laatste is Big Lagoon, denk aan The Blue Lagoon en je zit aardig goed. Heel vervelend allemaal dus. Ook vandaag is het warm, maar redelijk bewolkt dus dat scheelt toch een paar graden. Eenmaal weer terug de bandjes weer vullen en alvast een stukje terug gereden naar Hamelin Pool. Hier hebben we zelfs wat regendruppels en een klappie onweer, maar wel lekker. Wat niet lekker is zijn alle vliegen. We lopen alle 4 met vliegennetjes op onze kop en er kunnen zo maar 100 vliegen op je rug zitten. BIj de campint, waar we de enige zijn, lopen we nog even naar de stromatoliten, speciaal soort " waterrotsen" wat hier groeit en vervolgens nog even een plons.
Zondag 3-2
We gaan om 7 uur op pad, thermometer staat al op 30 graden. De 1e stop is een wat grotere plaats, Carnavon. Hier even shoppen en de blowholes bezocht. Er was te weinig wind om " te blowen" maar goed, we zijn er toch maar even naar toe geweest (slechts 100 km extra). We rijden weer verder door termieten-heuvel landschap en komen halverwege de middag aan in Coral Bay. Is zoals het klinkt. Tijd om even te relaxen. Hier staan we morgen ook de hele dag en gaan we ook met een bootje weg voor 3 uurtjes om lekker te snorkelen en te genieten.
We hebben het dus heerlijk en blijven nog maar even.
Tot mails!

• 03 Februari 2013 - 15:39

Mieke Both:

Hallo Ing en Roel, nou wij hebben het zweet hier ook in de bilnaad staan hoor, maar dat is van het polissen invoeren hahaha :)

Klinkt heel bijzonder tot nog toe jullie reis, nog veel plezier en wel blijven schrijven hoor want ik vind het erg leuk om te lezen !!!!!!!!!!!!!!

• 03 Februari 2013 - 20:27

Ruud En Karin:

Wat fijn dat jullie zo genieten, enne de warmte ach!!het is wel aan de warme kant maar het de pret niet drukken denk ik.de natuur moet wel heel mooi zijn zo te lezen.we wensen jullie allemaal nog een hele mooie vakantie toe.het is hier echt herfst momenteel, dus blijf maar een tijdje weg haha!!

Groetjes Ruud en Karin.

• 03 Februari 2013 - 23:09

Alida :

Sounds like you are having a great time. I am following your trip on the map. Are there any pictures? Or am I missing not finding them. I usually check on the net when you talk about some fantastic site.
    As usual, still love the trip...without the cost. lol We are going to Israel in one month.
    Auntie Carla is doing quite well. It will take a little more time to get proper rest, but it is coming.
    Stay cool and enjoy.
    love
    alida

• 03 Februari 2013 - 23:34

Karin:

Even niet opgelet en loop gelijk vier verslagen achter! Wat klinkt het allemaal mooi daar. Zou nog mooier zijn als we er foto's bij hebben luitjes. Tekst en foto willen we. Hier is het ook 9 graden en het regent ook niet weinig. Geniet lekker van de natuur, het mooie weer en van elkaar. Groetjes Karin

• 05 Februari 2013 - 08:20

Mirjam:

Hallo mensen van het "goede leven", Wat een leuke berichten, en Ingrid wat kan jij dit allemaal leuk opschrijven. Geniet nog maar lekker van het mooie weer, want hier gaat het weer vriezen. Tot het volgende bericht. Groet Mirjam

• 05 Februari 2013 - 22:06

Helma:

Het Roel en Ingrid, geweldig, ik heb een beetje op de kaart zitten kijken en op internet. Wat een prachtige reis maken jullie! En wat zal Roel toch genieten van die hitte! Veel plezier nog enne....als jullie weer thuis zijn, gaan we maar weer 'ns een spelletje doen en..........de foto's kijken. Groetjes Helma