Java-Bali - Reisverslag uit Anna Paulowna, Nederland van Roel en Ingrid Veer - WaarBenJij.nu Java-Bali - Reisverslag uit Anna Paulowna, Nederland van Roel en Ingrid Veer - WaarBenJij.nu

Java-Bali

Door: IngridenRoel

Blijf op de hoogte en volg Roel en Ingrid

15 Oktober 2011 | Nederland, Anna Paulowna

Zo, het is hier zaterdagavond, even een berichtje sturen. Roel is vlak voor de computer bij de tv blijven hangen, Engels voetbal.
Waar waren we gebleven? In Ketapang waar we in een heel leuk complex zaten en heerlijk over het zwarte lavazand gewandeld hebben. De volgende ochtend de "beklimming" van de Ijen-vulkaan. Eerst weer lekker hobbelen in jeeps, toen het ontbijt (was bewust niet voor het hobbelen gedaan) en toen lopen maar. Volgens mij mailde ik de vorige keer dat er zilver wordt gewonnen, maar ik bedoelde zwavel. Het ziet er uit als grote brokken piepschuim, alleen weegt het wat meer.. Die mannetjes lopen dus eerst met 2 lege mandjes 3 km omhoog, dan lopen ze de krater in die behoorlijk rookt en stinkt en een paar honderd meter diep is, dan hakken ze de zwavel in grote brokken en doen dat in de manden, en vervolgens lopen ze met zo'n
80 kilo de krater uit en weer 3 km naar beneden. En dat 2x per dag. Diep respect voor die mensen! Wij genieten gewoon van onze wandeling, nemen een slokkie water, genieten van het uitzicht enz enz. Eenmaal boven was het prachtig. Schitterende kleuren en een groen/blauw meer met zwaveldampen(en geuren) daarbij. Echt genoten. Toen iedereen weer veilig beneden was weer terug gehobbeld naar het hotel en daar de lunch genuttigd. Vervolgens met bus en al de ferry op en een uurtje gevaren naar de overkant. Het leek wel vakantie. Inmiddels zitten we in de buurt van Lovina (noord-Bali) in een zalig complex met allerlei huisjes, mooie tuin, zwembad en de zee ernaast. Heel vervelend dus... Vanmorgen vroegen dolfijnen gekeken en daarna lekker gesnorkeld. De rest van de dag lekker in de schaduw gezeten (zelfs ik vond het te warm om in de zon te zitten) en gezwommen. Ook een massage op het strand gehad, dus een echte vakantiedag gehad. Morgen trekken we weer verder naar Ubud voor een aantal dagen. Tot mails.

• 15 Oktober 2011 - 16:40

Irene:

Wat heerlijk om te lezen allemaal, gelukkig geen last van de aard/zeebeving, daar hebben we hier weinig van gehoord. Enjoy!

• 15 Oktober 2011 - 20:43

Helma:

Hey Roel en Ingrid,
    Hier een groet van Sarah! Bedankt voor jullie kaart. Heb nu eindelijk jullie vrslagjes gelezen. Prachtig. Wat maken jullie een mooie reis. Maar ook nog behoorlijk wat loopwerk. Als jullie weer terug komen zullen er wel wat pondjes af zijn. Geniet nog lekker.
    groetjes

• 16 Oktober 2011 - 06:38

Jacq En Ed:

Wat heerlijk om te lezen dat het te warm is om in de zon te zitten! Wij zitten hier ook in de zon maar dan wel met een dikke trui aan. De winterjas is hier weer uit de kast gehaald...
    Zo te lezen moet deze reis dus omhoog op onze verlanglijst (voor of na autralie?)
    Liefs Jacq en Ed

• 17 Oktober 2011 - 11:19

Michel (Zwanenburg):

Hallo Roel en Ingrid.
    Zo te lezen hebben jullie goed naar je zin en veel gewandeld(ik hoop dat jullie wandelschoenen niet versleten zijn).
    Als ik jullie verhalen lees kom mijn reis ook weer boven. Geniet nog even van het mooie bali en dan naar lombok.
    Roel we willen graag foto`s zien.

groetjes Michel

• 18 Oktober 2011 - 11:21

Judith En Harry:

Heej hallo Roel en Ingrid,

Stikjaloers heb ik (Judith) jullie verslagen gelezen en jullie genieten zo te lezen optimaal!!! Heerlijk Lovina...één van onze favoriete plek op Bali. Ben benieuwd wat jullie in Ubud gaan beleven, vast wel een wandeltochtje door de prachtige sawa's daar!
    We wensen jullie nog heel veel plezier daar op Bali!
    Groetjes,
    Harry en Judith