deel 2 (op Java) - Reisverslag uit Anna Paulowna, Nederland van Roel en Ingrid Veer - WaarBenJij.nu deel 2 (op Java) - Reisverslag uit Anna Paulowna, Nederland van Roel en Ingrid Veer - WaarBenJij.nu

deel 2 (op Java)

Door: IngridenRoel

Blijf op de hoogte en volg Roel en Ingrid

12 Oktober 2011 | Nederland, Anna Paulowna

Zo, daar zijn we weer. Na een heerlijk ontbijt met bruin brood, pindakaas en hagelslag (hoezo Hollandse invloeden?) stapten we weer in het busje om verder te trekken richting vulaangebied. Koffiestop ergens bij een familie thuis met natuurlijk een zoete lekkernij erbij. Naast dat huisje lag een schooltje en daar zijn we ook gelijk maar even apies wezen kijken. Kinderen vinden het natuurlijk allang leuk om even geen les te moeten krijgen en op de foto te mogen. Vervolgens de jeeps in en al staande naar boven door prachtig landschap steeds hoger en hoger gereden. Af en toe even er uit om alles weer op de juiste plaats te krijgen en toen weer verder. Uiteindelijk kwamen we dan bij het beginpunt van de wandeling, de grote krater. Hier heerlijk een paar uur gewandeld over het lava-zand en geen toerist te zijn, behalve ons groepje dan. Onderweg kwamen we onze jeeps weer tegen en daar zat de lunch in. Piepschuim-bakjes met rijst, groente, ei en kip en natuurlijk sambal erbij. Vervolgens weer lekker doorgelopen naar het hotel. Als je het zat was kon je halverwege in de jeeps hoppen. Wat zagen we eruit! Een en al stofbende natuurlijk. Het hotel lag prachtig op de kraterrand en we hebben van het uitzicht genoten. Je snapt wel dat Roel weer wat fotootjes gemaakt heeft.. Na de zonsondergang lekker douchen (wat een bagger) en eten en op tijd naar bed. Immers, de volgende ochtend, vanmorgen dus, gingen we al om kwart over 4 op pad. De zonsopkomst bewonderen bij een uitzichtpunt waar we met jeeps heengebracht werden (en toen nog flink omhoog moesten lopen). Wat geweldig mooi! Daarna naar de Bromo, de werkende vulkaan, gereden en ook daar weer een ....eind omhoog geklommen. Echt genieten als je eenmaal boven bent. Toen weer terug naar het hotel, wederom douchen, ontbijten en weer verder getrokken. Met mini-busjes het pad af totdat we onze eigen bus weer zagen. Paar uurtjes rijden slechts en nu zitten we in een prachtig hotelletje in Kalibaru. Het internet werkt hier dus gauw even een berichtje maken en berichtjes lezen natuurlijk. Tot mails

• 12 Oktober 2011 - 12:06

Nienke:

En nu ben ik degene die een berichtje op waar ben jij.nu achterlaat voor jullie:) Ik heb alle reden om jaloers te zijn hoor ik alweer! geniet er lekker van! ik ben benieuwd naar de volgende verhalen... xx Nienke

• 12 Oktober 2011 - 12:11

Daniella:

Tjonge wat klinkt het weer heerlijk. Moet Jan maar echt eens aansporen om toch nog een keer ver en lang te vliegen. Ben erg benieuwd naar de foto's. Lekker verder genieten zodat wij weer van jullie verhalen kunnen genieten.
    Groetjes,
    Jan, Daan en Caya

• 13 Oktober 2011 - 06:14

Mj:

Wow, het klinkt allemaal super! Door jullie verhalen en mijn ogen heel hard dicht te knijpen waan ik me al een beetje op Java! :)
    Heel veel plezier en geniet er van!