De eerste dagen op Java - Reisverslag uit Anna Paulowna, Nederland van Roel en Ingrid Veer - WaarBenJij.nu De eerste dagen op Java - Reisverslag uit Anna Paulowna, Nederland van Roel en Ingrid Veer - WaarBenJij.nu

De eerste dagen op Java

Door: IngridenRoel

Blijf op de hoogte en volg Roel en Ingrid

10 Oktober 2011 | Nederland, Anna Paulowna

Hallo allemaal, hier zijn we dan eindeljk. De eerste paar dagen zitten er op. De woensdag was natuurlijk lekker een dagje zitten in het vliegtuig, slapen lukte niet want de lichten bleven aan vanwege de douane.... Total loss gearriveerd in Jogjakarta waar de laatste 2 reisgenoten bij ons kwamen en laten we die mensen nu inderdaad op een eerdere reis ontmoet hebben. Gelijk bijpraten aan het zwembad, niets meer gedaan die dag. 's Avonds met de gehele groep gegeten en nader kennisgemaakt en toen lekker slapen! Zelfs het gejengel van de moskee niet gehoord! De volgende ochtend met een fietstaxi de stad door en de bezienswaardigheden bezocht, heerlijk en hier erg van genoten. Alle highlights gezien en aan het eind van de middag weer terug bij het hotel. Zwempak aan en plonsen maar, biertje erbij en het lijkt echt vakantie! Uiteraard lekker gegeten (teveel natuurlijk) en daarna zelfs nog naar een soort dans geweest met nog 2 mensen. Wat zijn we toch cultureel bezig. Leuk om een keer gezien te hebben, was ook in een soort buiten-arena, dus totaal niet benauwd. Na een kort nachtje (nu hoorden we het gejengel wel) naar de Borobodur. Erg druk (schoolreisjes) maar wel erg leuk. De schoolkinderen hadden nl allemaal een opdracht, toeristen interviewen en op de foto zetten. Natuurlijk ook de Borobodur zelf uitvoerig bewonderd. Vervolgens doorgereden naar een plattelandsdorpje en daar met paard en wagen door het dorp en dagelijkse leven getoerd. Happie gegeten aldaar, gamelan geprobeerd, tabak- en kroepoekfabrieke bezocht. Erg eenvoudig maar erg leuk. Toen weer terug naar het hotel voor een biertje en een plons. Zondag naar de Prambanan, echt indrukwekkend! Deed ons een beetje aan Angkor Wat denken en dat vonden we ook prachtig. Na de lunch de wandelschoenen aan en 3 uurtjes gelopen door de velden. Eindpunt ons volgende hotel. Prachtige tocht, aardige mensen en mooie uitzichten. Vandaag hadden we reisdag met wat benenstrek-stops, maar voor de rest niet veel gedaan vandaag. We zitten nu in Malang (oost-Java) en hebben net even in de stad het koloniale leven opgesnoven. En niet te vergeten natuurlijk weer heerlijk gegeten. Morgen gaan we een dagje lopen op de Bromo vulkaan en daar slapen we dan ook ergens.

• 10 Oktober 2011 - 13:32

Dries:

Hoi lui- tjes
    Klinkt goed allemaal.
    Ook daar weer reiskennissen ontmoet, ja je hebt van die mensen die het leuk vinden om de wereld over te trekken...

Hadden jullie nog iets vernomen van het busongeluk?

Veel plezier en geniet van alles!

Kloossies

• 10 Oktober 2011 - 16:57

Willem En Frieda:

Hallo vakantiegangers,

Leuk iets van jullie gelezen te hebben.
    Nog veel plezier en groetjes van ons.

• 10 Oktober 2011 - 18:17

Alida :

Sounds like you have a great start on your holidays. Enjoy your self. Looking forward to following the adventures. Second to being there myself. Hugs

• 10 Oktober 2011 - 20:27

Cor En Syl:

Zo te lezen hebben jullie het best naar jullie zin en is er genoeg te zien.p.s Roel alvast even over de Tour, 20 Oktober Ronde van Lombok.groetjes Cor Hushoff.

• 11 Oktober 2011 - 06:23

Turien Collegae:

Wat leuk allemaal, Ing en Roel, wat jullie meemaken. Geniet ervan en denk alvast aan je doelstellingen van 2012. Veel plezier nog.

• 11 Oktober 2011 - 06:39

Fiona:

Hoi Roel en Ingrid,

Fijn om te lezen dat jullie er nog zijn en dat jullie vermoede toch klopte c.q. reisgenoten-reunie. Geniet van het heerlijke eten en indrukkwekkende landschap.

vgr.

Fiona

• 11 Oktober 2011 - 14:00

Irene:

Oh, wat klinkt dat allemaal vervelend.... Goed dat je je zwempak nog gevonden hebt! En nu niet teveel rijsttafel eten.
    Wassalam!
    Irene en de rest

• 11 Oktober 2011 - 15:00

Jacqueline En Eduard:

Zo te lezen hebben jullie het flink zwaar daar en is het heel erg afzien om door Java te trekken. Wij zijn dan ook helemaal niet jaloers op jullie in het regenachtige Nederland. Kijken jullie (indien mogelijk) ook even in Australië wat de huur van een camper kost? Uiteraard verwachten wij een overzicht van verschillende verhuurders oplopend in prijs en mogelijkheden...
    Zonder gekheid, geniet er maar lekker van en houd ons op de hoogte.

Have fun!